torsdag 22. mars 2012

mat og fjelltopper

Torsdag, varmt og vår (?). I dag bydde Tafjord igjen på mat og bevegelse. I dag var det min gruppe sin tur å begynne dagen med å lage mat, da ble det grønnsaker og dip til mellommåltid, hamburgere til lunch, focaccia og knekkebrød. Også tomatpesto og tzatziki til lunchen. Min oppgave var selve burgeren, med svinekjøttdeig, karbonadedeig, cottage cheese, tacokrydder og havregryn. Sammen med hjemmelagde grove hamburgerboller, tomatpesto, tzatziki og salat til ble dette en fantastisk god og faktisk sunn lunch.

Etter lunch bar det ut i guds frie natur, med oppgaven å bestige 5 fjelltopper over 8000 meter, i Tafjord (?!?!?), bla. Mount everest og k2. Dette var, selvfølgelig, en lek, ut fra utgangspunkt på tafjord skule, skulle vi bestige disse fjellene. Her var det tre base camp'er, som totalt førte til 5 fjell. Her måtte vi tilbake til utgangspunkt hver gang vi hadde besteget et fjell. På base camp fikk man vite om været var bra nok og i noen tilfeller måtte vi underveis trekke lapp om vi fikk gå videre eller ikke. Veldig morsom måte å tilnærme seg trening på.

Etter tafjordturen fikk jeg mulighet til å få kjøre en fantastisk bil, som for meg, gir ha-begjær. Dette er bilen til en trivelig kar i gruppen min, en fantastisk BMW 745i, 2002. Denne har ikke beskjedne 330 hk og det ga virkelig mersmak..

Når vi da kom tilbake til muritunet trengte jeg igjen en tur ut å gå.


Vil takke for alle tilbakemeldinger, det varmer virkelig at så mange følger meg, gir meg mye motivasjon og ikke minst lyst til å fortsette å dele med dere..

1 kommentar:

  1. Bestiging av fjell var lettere enn en skulle tro. ;)

    SvarSlett