tirsdag 27. mars 2012

Slutten og starten.

Nå er siste dag på muritunet over for denne gang. I helgen var jeg lite aktiv egentlig men prøvde på å gå til klovset, til vi møtte snøen.. I går begynte dagen med veiing og måling, gangtest igjen, målsetningsarbeid og kondisjonstrening i gymsal. På målsetningsarbeidet utformet vi våre endelige mål for de neste 6 mnd, både hva gjelder kosthold og trening (ikke vektmål). På kvelden hadde vi en kjempefin avslutning med gruppen vår på Kulå, med reker (takk til Einar) og tilbehør, god drikke, bowling og biljard. Dette var en utrolig fin avslutning som jeg tror alle koste seg på.

I dag har jeg hatt time med ernæringsfysiolog, steptest (med imponerende resultat), bassengtrening, time om varig kosthold og uteaktivitet. Uteaktiviteten gikk ut på at vi var par, der en skulle gå/løpe rundt muritunet, mens den andre skulle heie, skrive motivasjonsbrev og dele ut drikke (følte meg som en toppidrettsutøver da ja). Her gikk/småløp jeg 6,5 runder.


Resultatet av tester denne uken er;

Gangtest: første dag i opphold 720 meter, i går 755 meter
Gangtesten går ut på å gå/løpe lengst mulig på 6 minutter. Her er det lengder på 30 meter som gjelder, mot en annen person, uten at det trenger å si noe på resultatet.

Steptest: første dag i opphold 172 og 126 i puls, i dag 136 og 86 i puls.
Steptesten går ut på å gå i gitt takt opp og ned på step, mitt tilfelle 23 cm høy. Heretter blir puls lest av rett etter test og et minutt etter test er ferdig. Her hadde jeg etter eget hode ihvertfall en utrolig fremgang, kjente ikke at jeg hadde bevegd meg noe særlig heller på siste testen.

Veiing og måling; vekten har på 4 uker gått ned 8,7 kg og midjemålet har gått ned med 5 cm. Med dette har min BMI gått ned fra 45,3 til 42,9.



MEN, det føles rart og litt tomt å fra i dag skulle være "alene" med trening og kosthold. Å gå hjem, med kofferten i hånden i dag, føltes bare surrealistisk, tomt og sårbart. Så ensomt på en måte. Men motivasjonen for de neste 6 mnd er absolutt på plass og kommer forhåpentligvis til å fortsette å holde seg der. Har noen få konkrete mål skrevet ned, som jeg kan trekke frem iblant.


Takk for all støtte fra dere. Selv om jeg ikke lengre er på muritunet er intensjonen å hold liv i og være aktiv på bloggen fremover..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar